Postcard United

Jag är ju som ni vet rätt besatt av Postcrossing. Det finns en sida till som fungerar på samma sätt, den heter Postcard United. Den är lite mindre och enklare i upplägget, har betydligt färre medlemmar och delvis i andra länder, vilket gör att om man använder båda sidorna får man en lite roligare spridning.

Precis som med PC ökar antalet kort man får skicka varefter, men de skriver att om man vill skicka fler av någon anledning kan man skriva till dem. Jag gjorde det idag, eftersom vi ska ha ett möte i Uppsala i november och skriva kort tillsammans. Jag tyckte att det skulle vara roligt att få skicka extra många, så jag skrev och frågade om jag kunde få det. Mindre än en halvtimme senare fick jag ett mail om att de hade ökat på mina tillgängliga kort från 10 till 24! Hur snällt som helst! Så nu kommer jag att ha hur många som helst att sprida över världen efter mötet!

Det här inlägget ska alltså ses om lite reklam för Postcard United.

Postcard United

slide

Lämna en kommentar