Varför jag inte orkade…

…fortsätta som lärare, det har jag tagit upp många gånger här på bloggen. Jag gör inget längre utlägg denna gång, jag tipsar er bara om att läsa denna:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/skolresan-alla-hanger-med-i-kirkkojarvi-skola_4400185.svd

och denna:

http://www.sydsvenskan.se/varlden/de-har-varldens-basta-skola/

För att säga någonting i alla fall – det där med låg nivå i läroböckerna och stökig och bullrig miljö, det har jag inga problem med att förstå att de som kommer hit från Finland reagerar på.

Maken och jag har sagt att om vi hade valt att skaffa barn hade vi övervägt att flytta till Finland när det var dags att börja skolan. Jag hade i så fall kallat mig för ”utbildningsflykting”.

Kommentera

