Jag är tydligen otrendig!

I morse hittade jag den här artikeln: http://www.alltomstockholm.se/shoppingmo…/article4121986.aos

Den säger att delfintatueringar är otrendiga och att folk börjar ta bort dem. Damn, jag är otrendig, mina vänner!

Jag har hört att det skulle vara ”trashigt” med delfintatueringar också, det läste jag på den stora källan till all kunskap, familjeliv.se.

Tydligen tar folk bort tatueringar som bleknat eller blivit suddiga och det är ju rimligt. Hudläkaren som undersökte min rygg för ett par år sedan var nyfiken och ville veta när jag gjorde min delfin. När jag svarade att det var år 2000 sa han att det var det han gissat på, så uppenbarligen syns det att den varit med ett tag.

Oavsett vad folk tycker tänker jag inte ta bort min delfin. Jag har inte tröttnat på den efter de här åren och jag tror att jag faktiskt skulle ångra mig om jag tog bort den. Jag tycker om den här lilla delfinen, jag minns att jag satt och bläddrade bland bilder som tatueraren hade, jag visste att jag ville ha en delfin, men inte exakt hur den skulle se ut. När jag fick syn på den här visste jag direkt att den var min. Tatueraren ville färglägga den också, men det var så här jag ville ha den, så det fick räcka.

Den sitter som sagt på ryggen, jag ser den bara i spegeln, ingen annan ser den någonsin utom ifall någon skulle titta åt mitt håll i omklädningsrummet på gymmet. Kanske tycker de då att jag är trashig och otrendig. Jag bjuder på det. Jag skulle ångra mig mer om jag tog bort den, faktiskt.

Däremot börjar jag mer och mer fundera på att göra ännu en tatuering. Det har jag visserligen tänkt på ända sedan jag gjorde den här, men jag kan inte komma fram till vad och var. Innan jag vet det får det vara.

Kommentera

