Läst 2014

Det tog ett tag innan jag fick tid, men nu har jag sammanställt alla böcker jag läste (inklusive ljudböcker) förra året. Det har inte blivit lika mycket bloggande om böckerna som tidigare, jag har inte alltid orkat/hunnit skriva ett inlägg om varje bok och kanske kommer jag inte att göra det under detta år heller. Möjligen skriver jag om det är något speciellt jag vill säga om boken eller om jag verkligen känner att jag vill rekommendera den, annars låter jag det nog vara. Listan kommer att finnas kvar, för att jag själv ska komma ihåg det.

Under 2014 såg det ut så här:

Totalt: 45 böcker (ungefär som vanligt, alltså)

Svenska: 24 
Engelska: 17
Franska: 4 

Kvinnliga författare: 19
Manliga författare: 14

Det här med författares kön verkade ju vara så viktigt för en person som kommenterade för många år sedan, så jag roar mig med att föra statistik över det fortfarande. Jag fortsätter att hävda att jag personligen inte bryr mig, och det blir alltid fler kvinnliga än manliga. Ändå blev det rätt jämnt i år.

Så inför det kommande året tänker jag mig att det kommer att bli en hel del ljudböcker, nu när jag använder Storytel-appen. Sedan tänker jag försöka utöka antalet böcker på franska, även om jag har för avsikt att beta av ”Att läsa”-hyllan innan jag skaffar något nytt, och där står bara två på franska just nu. Vi får se vad som händer.

Kommentera

