Starta en blogg, för fasen!

Imorse gick jag förbi anslagstavlan på Prästgatan och fick syn på en ny sådan här, de brukar komma upp där då och då. Fyra tätskrivna sidor med tillhörande illustrationer.

Jag har aldrig egentligen tagit mig tid att ta reda på vad personen bakom dessa lappar egentligen vill ha sagt och jag tvivlar på att så många andra har gjort det heller. Man stannar liksom inte för att läsa någonting så här svårläst när man är på väg någon annanstans (och knappast annars heller, för den delen).

Det jag blir lite nyfiken på är ju vad personen tänker sig att det h*n skriver ska ha för effekt. Tror h*n på fullaste allvar att någon tar sig tid att läsa det?

Dessutom är detta en kopia, så fler exemplar finns säkert på andra anslagstavlor runt om i stan. Här har vi att göra med någon som verkligen vill sprida sitt budskap.

Mina tankar går direkt till sådana här lite udda typer, folk som inte riktigt lever i samma värld som vi andra. Någon som sitter hemma och kokar ihop galna konspirationsteorier och försöker sedan sprida dessa på bästa sätt. Eller sämsta, i det här fallet. Personen skulle nog vinna på att starta en blogg istället. Eller så bör h*n låta bli, förmodligen.

Lite småintressant är det i alla fall att dessa lappar dykt upp på samma ställe i flera år. Personen lägger ju uppenbarligen ner en hel del arbete på dem, så uppenbarligen tycker h*n att det är viktigt.

Eller så är det något märkligt konstprojekt, vad vet jag?😉

Kommentera

