Mycket just nu…

Jag insåg just att jag, som brukar vara så noga med att skriva om böckerna jag läser, inte har gjort det på ett bra tag. Jag har i alla fall skrivit in dem i listan under länken här ovanför som jag brukar, men det har inte blivit några inlägg om dem.

Det har helt enkelt varit ett par riktigt hektiska månader, fyllda med både bra och dåliga saker, tyvärr rätt många dåliga, om jag ska vara ärlig. Mycket i livet har blivit eftersatt och då är ju så klart detta med att blogga om böcker något av det absolut minst viktiga man kan tänka sig. Men det har blivit en i raden av alla saker som jag glömt eller inte orkat ta tag i.

Samtidigt som livet betett sig som det gjort har jag börjat med en ny arbetsuppgift som tagit mycket tid att förbereda. Roligt, nervöst och bitvis svårt, men jag tror att jag behöver utmaningen. Jag får väl ändå säga att jag önskar att den kommit när andra saker höll sig lugna. Men det är väl bara att bita ihop och köra på.

I lördags talade dock kroppen om för mig att det gått lite för långt. Mitt under arbetsdagen fick jag yrsel och mådde illa, kände mig inte sjuk för övrigt, men det var liksom lite svårt att jobba och ha hand om en massa folk samtidigt som jag behövde sitta ner eller stå och hålla i mig i väggen. Jag lyckades få en snäll kollega att ta det jag skulle göra på eftermiddagen och åkte hem. På tåget somnade jag och vaknade som tur var med ett ryck precis när tåget rullade in på min station. Hemma började jag frysa och huttra och det brände i ögonen som det brukar göra när jag får feber. Någon sådan hade jag dock inte. Jag fick i mig lite mat, gick och lade mig tidigt och sov riktigt bra. Dagen därpå var jag igång igen. Antagligen var det en signal till mig att varva ner. Det är inte alltid man har turen att kunna göra det, men just nu gick det att ta ett par timmar ledigt och faktiskt kunna åka hem och vila.

Så nu hoppas jag på att få en lugn sommar, men jag vågar inte slappna av och lita på det riktigt än.

Kommentera

