Rolig överraskning

Hela april har maken gått runt och haft något fuffens för sig. Han har hintat om att ”det händer något i maj”, men jag har inte kunnat få ur honom någonting.

I torsdags när jag kom hem från jobbet satt en av mina absolut bästa vänner, som bor i Österrike, i vårt vardagsrum tillsammans med sin hund, Chili. Det var alltså hon och maken som planerat överraskning! Gissa om jag blev glad, det är flera år sedan vi sågs sist.

Det blev en par intensiva och mysiga dagar tillsammans, hon åker hem igen imorgon bitti.

Igår tog vi med oss pappa och åkte ut till Fjäderholmarna. Det gällde att hitta på aktiviteter som kunde passa en liten glad Jack Russell-terrier.

 

Idag tog vi en tur till Drottningsholmsparken, där finns nämligen de så kallade Hundöarna, två små öar där man kan låta hundar springa fritt och leka. Lilla Chili träffade en massa andra hundar och sprang av sig lite överskottsenergi.

På vägen tillbaka stannade vi i Gamla stan och åt lunch och promenerade lite.

I Gamla stan gick någon sorts alien förbi när vi satt och åt lunch.

Järnpojken hade fått halsduk och choklad.

Vi hittade en rolig detalj på en fasad som jag inte lagt märke till tidigare.

 

 

Kommentera

