Dröm igen

Drömde inatt att Olle  och jag åkte på lajv, vi kom till området, mitt ute i skogen, slog upp vårt tält och hade allt i ordning. Då visade det sig att vi skulle dela tält med en liten kille på ca 12 år, som dessutom var riktigt kaxig och otrevlig. Vem som hade bestämt att han skulle sova i vårt tält framkom inte. Lajvet ska börja när vi vaknar morgonen därpå, så än så länge har det inte kommit igång. Mitt i allt detta kommer Olle på att han inte har tid med det här lajvet och behöver åka hem. Han tycker däremot att jag ska stanna kvar. Jag blir så klart besviken och känner att det inte kommer att bli bra om vi inte är där båda två eftersom det vi tänkt göra bygger på att vi är två. Jag vill också åka hem, för jag ser definitivt inte fram emot att bli lämnad ensam med den där odrägliga ungen heller. Olle går för att hämta minibussen vi åkt dit i (vilket är extra intressant med tanke på att han inte har körkort) . Det slutar alltså med att vi åker båda två, och ungen fick förmodligen sova under en gran eller något, för tältet var ju vårt.

På vägen hem kommer jag på att jag inte skickat något kort till mormors bror som fyller år och blir tokstressad över att jag inte kommer att få fram något kort till honom i tid. Faktum är att han fyllde år i mars, han fick ett kort av mig, så varför jag blir stressad av det i en dröm i april kan man ju fråga sig.

 

Kommentera

