Vykort från Ryssland

Idag fick jag mitt sjätte Postcrossingkort, och det första från Ryssland! Jag har skrivit på min profil att jag gillar historia och konst och sådant, och då blir det ju extra kul att få ett sådant här kort:

”Ivan IV of Russia (”Ivan the Terrible”) demonstrates his treasures to the ambassador of Queen Elizabeth I of England. Alexander Litovchenko (1835-1890)”

I den ryska texten på baksidan står årtalet 1875, man får väl anta att det var då målningen gjordes.

2 responses to “Vykort från Ryssland

    • Ja, visst är det? Det är verkligen hur spännande som helst att se vad man får för kort och från vilka länder de kommer. Det här var en verklig fullträff!😀

Kommentera

