Mina första Postcrossingkort!

Det första av de kort jag skickat kom fram till sin mottagare förra lördagen, i Tyskland. Idag landade mina två första kort, ett från Belgien och ett från Nederländerna.

Båda avsändarna verkar ha kikat på mina önskemål och letat rätt på bra kort. Det försöker jag alltid att göra, men man är inte tvungen att hålla sig till vad personerna önskar, man kan skicka vilket kort som helst.

Jag blev jätteglad för dessa två, nu har jag skaffat en ny, fin låda till alla vykort jag förhoppningsvis kommer att få!

Nu har jag även bestämt att för att detta inte ska bil alltför hysteriskt får jag lägga högst 200 kronor i månaden på det här, inklusive porto och kort. Utlandsportot är 12 kronor, så tio kort kostar 120 kronor att skicka, vilket ger mig ett utrymme på 80 kronor för kort. Nu har jag haft turen att köpa riktigt många för en krona styck, men skulle jag vilja leta efter något lite mer specifikt till någon mottagare som har spännande önskemål, då kommer jag att ha budget för det också. Just nu får jag ha fem kort ”på resa” samtidigt, men så fort fem stycken tagits emot kommer det att öka med ett kort. Ökningen är ganska långsam och jag tror att det är bra, annars är väl risken att man blir helt ruinerad.

Men en himla skoj hobby är det i alla fall!😀

Kommentera

