Postcrossing

Ni som känner mig vet ju att jag är rätt engagerad i Bookcrossing och har nu hittat en liknande sak som jag provar idag, nämligen Postcrossing!

Det går alltså ut på att man skickar och (förhoppningsvis) får vykort från slumpmässigt utvalda medlemmar över hela världen. Man klickar på ”Send a postcard”, får fram en adress till en medlem någonstans och skickar ett kort. På kortet ska man skriva något trevligt, samt få med en liten kod, som mottagaren sedan ska skriva in på postcrossing.com för att tala om att kortet är framme.

I början får man bara(!) skicka fem kort åt gången och jag har slumpat fram fem adresser, så nu måste jag vänta tills något av korten kommit fram innan jag kan skicka fler.

Här är mina två första kort! Det undre ska till Ryssland och det övre till Tyskland. Nu ska jag skaffa några till, som ska till England, Kina och Taiwan.

Sedan får vi se vad jag får för spännande. Jag lovar att berätta här på bloggen, så klart!

Kommentera

