[BOK] Och bergen svarade

Och bergen svarade – Khaled Hosseini

Den här läste jag ut för ett par veckor sedan, men har inte kommit mig för att blogga om den ännu. Eftersom jag tyckte om både Tusen strålande solar och Flyga drake var jag så klart nyfiken på den här. Tyvärr blev jag lite besviken. Den här berättelsen höll inte riktigt måttet, den var helt enkelt inte lika intressant som de tidigare.

I den fattiga lilla byn Shadbagh i Afghanistan säljer Sabor sin fyraåriga dotter Pari när han inte längre kan försörja sin växande familj. Pari och hennes bror kommer för alltid att känna saknaden av varandra, och den dag de äntligen möts igen är det kanske redan för sent ? (adlibris)

Sedan hade jag en del synpunkter på översättningen, dessa hade jag antecknat i e-boksläsaren i min iPad och när lånet av e-boken gick ut försvann dessa anteckningar. Läser jag någonsin om boken lovar jag att redogöra för det jag reagerade på. 

Kommentera

