Snälla, rara Expressen!

Idrottsministern avstår invigningen av OS | OS 2014 | Senaste nytt | Expressen – Allt om OS i Sotji 2014.

Att OS går i Ryssland – med de människliga rättigheter som finns där – har upprört många.

Vad får vi veta här? Många är upprörda över att OS äger rum i Ryssland. Men varför? På grund av de ”människliga rättigheter” som finns där. Till att börja med kan man fråga sig vad ”människlig” är för något, jag är inte så insatt i vad som finns i Ryssland, så jag kanske har fel, men om det skulle vara så att det är samma sak som ”mänskliga rättigheter”, då borde man väl snarast uppröras över avsaknaden av sådana?

Dessutom ifrågasätter jag valet av ordet ”finns” här. ”Gäller” hade väl varit bättre?

One response to “Snälla, rara Expressen!

  1. Apropå mänskliga rättigheter – hur är det med sådant i Sverige? Jag skall inte räkna upp allt, som jag tänker på, men tag detta med den dåliga mat som oligopolen slåss om att sälja till kommunerna. Att ha en bra skolmiljö, att ha en god åldringsvård etc.etc. är visst en mänsklig rättighet som man milt sagt ”tullar” på i Sverige. Jo, jag vet mycket väl vad man tänker på när det gäller Ryssland, men för mig är mänskliga rättigheter = ett värdigt liv. Svår definitionsfråga…

Kommentera

