Storrensning

När man under flera år har haft en massa olika datorer, tagit en absurd mängd bilder och producerat en nästan lika absurd mängd dokument, då är det dags att rensa.

För min del ligger allt på den nuvarande datorn, samt på tre externa hårddiskar. På laptopen ligger en del, men den försöker jag hålla så ren som möjligt. På dessa tre hårddiskar är dessutom mycket kopierat i flera olika versioner.

Nu har jag påbörjat ett enormt rensningsprojekt, som kommer att ta sin lilla tid. Men för att jag ska orka ta tag i en massa annat, däribland min sorgligt eftersatta släktforskning, måste rensningen ske. Annars kommer jag bara att sitta och leta i evighet efter allt och inte ha någon som helst koll. Förmodligen kommer jag också att inse att saker jag trodde att jag hade istället har försvunnit, råkat raderas eller bara gått upp i rök.

Men när detta blir klart kommer det att bli så otroligt skönt. Jag ser det redan framför mig – mappar med namn och datum, strukturerat och vackert. Och jag kommer att vara mycket lugnare!

One response to “Storrensning

  1. Lycka till! Jag just ”städat” i min datormiljö, jag också, det är en underbar
    känsla – att bara lägga sig på kvällen och veta att allt är ok🙂

Kommentera

