Har man inga bra argument får man nöja sig med dåliga… (del 2)

Bajsblöjan på brickan visar brist på respekt | Eva Franchell | Ledarkrönika | Ledare | Aftonbladet.

Så var det dags för Eva Franchell att klaga på politiker igen.

Grejen är att allt hon skriver om är politikernas fel, regeringens i allmänhet och Jan Björklunds i synnerhet. I just det här fallet kan jag dock hålla med om att en del föräldrar beter sig som idioter, de där mailen hon citerar har jag också fått, men intressant nog är att de värsta av dessa fall kom under mina första år som lärare (minns det eftersom jag vet under vilka år jag jobbade på den skolan) och det var innan vi fick borgerlig regering. Så även om hon börjar bra med att ifrågasätta föräldrars agerande faller det när hon i vanlig ordning gör det till en ”politikernas fel”-historia.

Läs även detta.

 

Kommentera

