[BOK] Flora’s Lot

Flora’s Lot – Katie Fforde

Ytterligare en av alla de böcker jag tog med mig från Bookcrossing-konventet i våras. Den verkade lite mysig och det visade sig vara riktigt trevlig läsning. Tanken var att läsa ut den medan jag var kvar i Visby och släppa ut den som jag gjorde med den förra boken jag läste ut. Nu blev det inte så, utan den kom med hem och lästes ut igår.

Flora Stanza has sub-let her London life in a bid to join the family antiques business. Her knowledge of antiques extends only to the relics of information she has crammed from frantic daytime TV watching, but what she lacks in experience she makes up for in blind enthusiasm. (Adlibris)

Förutom en kärlekshistoria med ett lite oväntat slut gillade jag beskrivningarna av den lilla byn som Flora flyttar till, stugan hon får låna verkar hur underbar som helst och jag satt och önskade att vi också kunde bo i ett sådant litet hus på engelska landsbygden.

Nu får vi se vem som får boken härnäst, det är ju en Bookcrossing-bok, så den ska vidare!

Kommentera

