Ännu en märklig dröm

Drömde att maken och jag hade ett extra rum i vår lägenhet, som inte användes, annat än att en annan person bodde där ibland. Jag tyckte att det här var ett extremt slöseri med utrymme och förklarade att det ju vore perfekt att ställa in våra bokhyllor där och frigöra utrymme i vardagsrummet.

En stund senare behövde jag gå på toaletten och det fanns två stycken i lägenheten, vilket också var en överraskning. Tilläggas kan att lägenheten inte alls såg ut som den gör i vanliga fall. Båda toaletterna var upptagna, oklart av vilka. Den ena personen kom ut, jag gick in. Toaletten var helt fylld med vatten och gick inte att använda. Jag gick ut och tänkte gå till den andra toaletten, men då kom en liten kille på ca. 5 år och försökte springa före mig, bara för att jäklas. Jag skrek ”Skitunge!” och försökte få honom att stanna, men det gjorde han så klart inte.

Sedan minns jag inte så mycket av vad som hände med det här toalettbesöket, men jag upptäckte en massa rum innanför den korridor där de här toaletterna låg. Dessa rum var inredda som ett museum och jag tyckte, förutom att det var lite konstigt att de fanns i vår lägenhet, att de var ganska dåligt ordnade, dörrarna var i vägen så att man inte såg speciellt mycket. Men det var uppställda scener ur någon 1800-talsmiljö, ganska fina, men som sagt inte så lätta att se. Jag minns att jag undrade hur det var tänkt att folk skulle kunna komma och titta på det här när vi bodde i lägenheten.

När jag vaknade funderade jag lite över hur jag skulle ha kunnat använda det här extrarummet om jag haft det. Det här förekommer ganska ofta i mina drömmar, att jag upptäcker utrymmen i mitt hem som jag inte sett tidigare och som jag inte blir speciellt förvånad över i drömmen, jag börjar bara se en massa möjligheter.

Kommentera

