Stressdröm?

Ibland visar mina drömmar rätt tydligt att jag är stressad över något. Det tar sig rätt olika uttryck för det mesta. Inatt var det dags igen.

Det var jul, och jag hade fått några julklappar. Det var ju i och för sig trevligt, men då hittade jag plötsligt en julklapp jag fått året innan (det var för övrigt 2007, så alltså var det väl 2008 när drömmen ”utspelade sig”). Det var ett presentkort på en spahelg, och det följde med en broschyr med olika alternativ att välja mellan.

Då uppstod två stressmoment. Det ena var att jag inte tackat för den här julklappen, eftersom jag inte verkar ha märkt att jag fått den. Det var ett par släktingar som gett mig den och jag blev tokstressad av att jag måste ha missat att tacka dem, och sedan över att jag inte utnyttjat presenten. Det främsta minnet av drömmen är hur jag sitter där och bläddrar och vrider och vänder för att få reda på om presentkortet fortfarande gällde.

Sedan är det lite intressant att jag aldrig uttryckt någon önskan att åka på spahelg, och varför just dessa personer skulle ha gett mig en sådan i julklapp är också lite märkligt.

Som sagt är väl detta inget annat än ett uttryck för att det är lite mycket på gång i mitt huvud just nu.

Kommentera

