Skriv på mot djurplågeri

Jag brukar inte hoppas alltför mycket på resultat av de här listorna man ombeds skriva på på nätet för att stödja eller protestera. Men ibland känner jag att man faktiskt kan försöka, det lär ju i alla fall inte göra någon skada, tänker jag.

Här finns en protestlista mot att man i Kina använder levande djur (ödlor, sköldpaddor etc) som dekorationer på nyckelringar. Djuren ligger i en vätska som håller dem vid liv i ett par månader.

Det här är så hemskt att det gör ont i mig och jag undrar vad det är för fel i huvudet på folk som hittar på sådant här. Jag känner att min underskrift i alla fall inte kan göra någon skada.

Kommentera

