[BOK] Magic in the Wind

Magic in the Wind – Christine Feehan

På Bookcrossing-konventet i Göteborg fanns ett bord där man kunde lägga böcker inslagna i paket till någon speciell medlem. Den här och de följande två delarna i serien låg i ett paket med mitt namn på.

Det var en berättelse som kändes väldigt bekant, både personerna och miljön. Ändå har jag inte läst något av det här tidigare. Antagligen finns det något liknande som jag läst eller sett som film.

Den här boken var väldigt kort, bara lite drygt 100 sidor, vilket gjorde att det gick väldigt fort och kändes lite hoppigt emellanåt. Ska bli intressant att se om jag får samma känsla av de andra delarna som är normaltjocka.

Det var helt klart min stil i alla fall, personen som bestämt att jag skulle ha dem är jag bekant med, så det är inte omöjligt att hon tänkt till lite när hon valde ut dem.

”Sarah’s coming home.” Ever since Damon Wilder sought refuge in Sea Haven, he’s heard the same breathless rumor pass the lips of nearly every local in the sleepy coastal town. Even the wind seems to whisper her name – a reverie so powerfully suggestive that it carries the curious Damon to Sarah’s clifftop home, and seeks to shelter him there.

But Damon has not arrived alone. Two men have tracked him to Sea Haven, and into the shadows of Drake House, where Sarah hides her own secrets. And danger- as well as a desire more urgent than either has ever known- is just a whisper away… (http://www.christinefeehan.com)

3 responses to “[BOK] Magic in the Wind

  1. Vad är ett bookcrossing-event för något? Låter intressant! 🙂

  2. Spännande att få böcker på det viset 🙂

Kommentera

