Den ordlösa generationen

Den ordlösa generationen « Lundagård.

Mycket intressant och viktigt och stämmer dessutom väl överens med det jag skrivit om flera gånger tidigare.

Kanske kommer jag att skriva en längre kommentar till detta, men samtidigt känns det som om jag sagt det hundra gånger redan. Kika under kategorin ”Skola” så får ni se.

One response to “Den ordlösa generationen

  1. Vi, min fru och jag, har märkt det på våra barnbarn, de kan tala både svenska och engelska riktigt bra, men att läsa och skriva svenska det kan de knappt. Det som skrämt oss är att när arbetsgivarna söker arbetstagare med gymnasiekompetens så klarar de här ungarna inte av att skriva vare sig en ansökan eller beskriva något som dagligdags kallas för CV. Det som är trist med alla kommentarerna till ”Den ordlösa generationen” är att så många använder begreppet ”vänster” och uttrycker sig rasistiskt.

Kommentera

