Passiv aggressivitet?

Det här uttrycket har poppat upp lite varstans i diskussioner på nätet den senaste tiden. Måste erkänna att jag inte sett det tidigare, tror att det var ett par månader sedan jag såg det första gången.

Vad 17 menas egentligen? Är det det nya ”kränkt”, alltså något man slänger ur sig om alla som inte delar ens åsikt? Eller är det bara i sådana sammanhang jag råkat se det?

2 responses to “Passiv aggressivitet?

  1. Charina Karlander

    Passiv aggressivitet är inte ett nytt begrepp. När aktivt (hihi) aggressiva går till attack märker hela världen det och förstår att de är arga. De passivt aggressiva använder andra knep. De piper och gnäller. De baktalar och skvallrar. De känner sig jättekränkta för allt. Eftersom de låtsas att de inte är arga och ofta går med tillkämpade leenden på läpparna så kan man inte ta strid med dem och reda ut problemen. De är ena riktiga energitjuvar.

    • Intressant, jag tycker inte att jag hört det tidigare, eller så har det blivit lite hajpat på sistone. Tyvärr har jag bara hört (och sett) det användas av folk som råkat ut för att någon inte höll med dem, och då slängt sig med det som om de inte velat säga rakt ut att de är ”kränkta”🙂

Kommentera

