”How art made the world”

För ett tag sedan satt jag och letade efter konstrelaterade filmer på Youtube då jag behövde en liten paus i läsandet. Jag ramlade på en serie från BBC, som visade sig vara riktigt intressant. Jag tror att det är fem delar, jag har i alla fall inte lyckats hitta fler.

Jag hoppas verkligen att de här får ligga kvar på Youtube, för de är absolut värda att se.

Del 1 – More human than human:

Del 2 – The day pictures were born:

Del 3 – The art of persuasion:

Del 4 – Once upon a time:

Del 5 – To death and back:

Kommentera

