Lärarnas arbetsbörda ökar mest

Lärarnas arbetsbörda ökar mest | Nyheter | Aftonbladet.

Förvånad? Inte jag i alla fall!

”Jag har lärt mig att hantera det och vågar strunta i vissa saker.” Så säger en lärare som citeras i artikeln ovan. Ja, så måste man göra för att överleva som lärare idag. Men ska det verkligen behöva gå så långt att man måste strunta i de arbetsuppgifter man är ålagd att utföra? 

2 responses to “Lärarnas arbetsbörda ökar mest

  1. Ja nog nhar bördorna ökat alltid. Fast jag försöker dra ner på vissa saker hinner jag ändå inte allt under de 45 timmatna per vecka. kanske därför jag varit sjuk sen nyår…. Var rädd om dig Gealach!

    • Jag tycker att det är helt galet att man ska behöva dra ner på arbetsuppgifter, man borde ha så många som man klarar av.
      Jag har lämnat läraryrket bakom mig nu och tycker att det är först nu jag orkar ge mig in i debatten, medan jag fortfarande var mitt uppe i stressen orkade jag inte tänka på det när jag inte jobbade.
      Ta hand om dig!

Kommentera

