Tack!

Tant? 

Apropå blogginlägget under länken här ovanför – i förmiddags, när jag handlade min lunch i matbutiken på Järntorget stod en farmor (eller mormor) med sitt barnbarn vid kassan. När jag var på väg ut hade barnet ställt sig precis framför dörren. Jag sade artigt ”Ursäkta” och farmodern sade till honom: ”Flytta på dig så att damen kommer förbi!” Pojken flyttade sig, jag tackade och gick ut.

Vad skönt att slippa bli reducerad till tant! Hoppas det är något som är på väg att försvinna!

Kommentera

