Nyårsmål (inte löften!)

Jag försöker varje år att sätta upp en antal mål att försöka uppnå under året. Jag känner alldeles för stor press om jag kallar det löften, plus att det väl knappt finns någon som lyckats hålla ett nyårslöfte…

Hur som helst, jag väljer att sätta upp en lista över saker jag vill lyckas med, och så gör jag mitt bästa för att klara det.

I år ser det ut som följer (mer eller mindre, jag kan ha missat något eller komma på fler):

  • Gå ner i vikt – inget bestämt mål, det ska bara minska. 
  • Träna två gånger i veckan (eller en om jag har mycket att göra. Detta känns lite extra knepigt just idag eftersom jag har ont i halsen och det verkar som om en förkylning inte kan bestämma sig för om den ska bryta ut eller erkänna sig besegrad).
  • Läsa ut minst två böcker i månaden (det har gått sådär i år)
  • Tömma bokhyllan (alltså läsa ut böckerna i hyllan i sovrummet, där jag förvarar alla nya böcker jag skaffar)
  • Inte få panik om jag inte hinner med kursen jag går, men ändå göra så gott jag kan (Den är inte livsavgörande, bara poäng som är bra att ha).
  • Ha mer tid över för mina vänner (vilket blir lättare eftersom jag inte har ett jobb som kväver mig längre).
  • Lägga undan pengar varje dag som jag inte äter något onyttigt, så att jag kan köpa plånboken jag kikat på…

Det kommer säkert att tillkomma saker till listan under januari. Sedan kommer det också att komma rapporter här på bloggen om hur det går.

UPPDATERING: Tittade tillbaka på liknande inlägg från tidigare år. Det är mer eller mindre samma saker på de listorna. Dessutom hade jag ett ”hemligt projekt” 2011, som jag skrev om bara för att påminna mig själv, som jag sa då. Det jäkliga är att jag nu, två år senare, inte kommer ihåg vad det var…

Kommentera

