Skylta med att man inte bryr sig

Royal World: Who Cares about the Don’t Carers?.

Ett inlägg om något jag varit inne på själv, för ett tag sedan. Folk som inte bryr sig om ett ämne (i det här fallet kungligheter) är ofta mycket angelägna om att tala om för hela världen exakt hur mycket de inte bryr sig. Man känner ett behov av att skylta med sitt ointresse. Det kan gälla sport också, eller vad 17 som helst.

Jag känner personligen inget som helst behov av att följa vad som händer i fotbollens värld, men jag missar det sällan ändå, eftersom många av mina vänner på t.ex. Facebook talar om vem som vunnit vad. Jag skulle aldrig komma på tanken att skriva en kommentar och säga ”Gud vad jag inte bryr mig, hur orkar man engagera sig?”

Däremot har jag fått kommentarer av det slaget just när jag skrivit något om kungligheter. OK, du bryr dig inte. Bra. Fint. Tack, då vet vi. Vad tror du att din kommentar ska ha för påverkan på mig? Ska jag upptäcka att jag brytt mig om något onödigt, komma till insikt om att jag är inne på fel spår och bli en fin och duktig republikan, jag också? Eller ville du bara ha lite uppmärksamhet? Tala om att du finns, att alla inte tycker som jag? Eller vad? Kan inte någon förklara, så kanske jag förstår varför jag borde skriva ”Gäsp, vad tråkigt, hur orkar du bry dig?” nästa gång något ointressant lag vinner någon tråkig match i någon meningslös sport?

One response to “Skylta med att man inte bryr sig

  1. Pingback: Totalt ointresserad | Gealachs Blogg

Kommentera

