”Catfights over handbags and tears in the toilets. With her women-only TV company this producer thought she’d kissed goodbye to conflict… | Mail Online”

Catfights over handbags and tears in the toilets. With her women-only TV company this producer thought she’d kissed goodbye to conflict… | Mail Online.

Det här var en intressant artikel med tanke på det här med att många tror att allt blir så bra i en miljö med enbart kvinnor. Nu säger jag inte att det inte kan bli det, men i det här fallet gick det åt skogen.

Med tanke på vad jag var inne på i ett inlägg för ett tag sedan, om hur trött jag blir på det här tjatet om att ”alla kvinnor är systrar” och bör hålla ihop mot männen, så kändes den här artikeln rätt relevant. Jag tror att blandning kan vara nyttigt, men framför allt tror jag på att anställa personer utifrån kompetens och inte utifrån kön. Om jag fick välja mellan att jobba i en miljö enbart bestående av kvinnor och en annan där det var blandat, skulle jag helt klart föredra det senare. Den arbetsplats som beskrivs i artikeln hade jag nog fått krupp på efter en vecka.

4 responses to “”Catfights over handbags and tears in the toilets. With her women-only TV company this producer thought she’d kissed goodbye to conflict… | Mail Online”

  1. Kan inte hjälpa det – jag kan bara inte tro att detta är sant – det bryter ner min tidigare uppfattning – det borde gå bra med ett företag med bara kvinnor. Min familj håller förstås inte med mig – är det bara kvinnor i en organisation är det nog bäst med en man som chef, menar de. Vad tycker du?

    • Jag vet inte, jag tror att blandning är bäst och jag tror också att det hänger på de aktuella individerna. Jag tror absolut att ett företag med bara kvinnor (eller bara män) kan funka utmärkt, i det fall som beskrivs hade man nog mest otur med sammansättningen av individer. Jag har jobbat på en arbetsplats med en manlig chef omgiven av till största delen kvinnor, han blev totalt överkörd av dem.

      Sedan tror jag absolut att det kan uppstå situationer som den i artikeln, för kvinnor kan vara förbaskat duktiga på att manipulera och konkurrera med varandra på ett sätt som jag inte upplever att män gör. Blandning är nog att föredra, som jag ser det.

  2. Jo, nog är det bäst med blandning. 🙂

    sv: Och jag vill till Malta…🙂

Kommentera

