Hatar möten!

Jag har tänkt skriva det här blogginlägget ett tag nu, och så hittade jag bloggen ”Singing Pigs” idag, och speciellt detta inlägg fick  mig att skratta högt. Precis så här känner jag för att bete mig under möten.

Jag vet inte hur många sådana här (oftast bara tidsödande) möten jag genomlidit under mina år som lärare. Jag får känslan av att OM jag skulle vara tvungen att sitta i ett arbetslagsmöte någonsin mer, skulle jag inte kunna hindra mig själv ifrån att kasta pennan på närmaste bordsgranne och skrika ”DU kan vara friluftsdag!” eller vad det nu är man för tillfället diskuterar. ”Din mamma kan vara rastvaktsschema!” är en annan möjlighet…

Blogginlägget jag länkar till skriver det bara så mycket mer underhållande än vad jag någonsin skulle kunna göra🙂

(Kan tillägga att min mötesfobi även sträcker sig så långt att jag flyr bara någon säger ”förening” eller ”föreningsårsmöte”. Därav att jag aldrig mer, så länge jag lever, kommer att gå med i någon förening av något slag. Jo, om föreningen gör roliga saker och jag slipper sitta i möten. Någonsin. Ever.)

Kommentera

