Skum dröm (igen)

Drömde inatt att jag skulle vikariera på en danslektion – ni som känner mig vet ju att jag och dans inte är den bästa kombination som finns. I alla fall – jag kom dit, men fick veta att som vikarie fick jag inte använda musikanläggningen, men hur 17 jag skulle kunna hålla en danslektion utan musik var det ingen som ville upplysa mig om. Jag gick in i salen där eleverna väntade. Så fort jag öppnade dörren ropade en tjej: ”Du gör ju ingenting åt att han har tagit min [minns inte vad det var han tagit]!” Jag hade alltså inte sett klassen alls innan jag kom in i rummet. Jag försökte förgäves få den här personen som tagit saken att lämna tillbaka den. Sedan försökte jag få dem att vara med på någon lek istället för att dansa, eftersom vi ju inte hade någon musik.

När jag efter lektionen skulle få tag i någon personal för att tala om att jag var klar vägrade alla att prata med mig, knuffade ut mig från expeditionen och stängde dörren mitt framför näsan på mig. Sedan vaknade jag.

För en gångs skull tror jag att jag förstår alla delarna av den här drömmen, med undantag för dansen. Varför det blev just dans kan jag inte förstå. Kanske för att det är något jag absolut inte kan, och än mindre kan lära ut…

Kommentera

