Dagens bild(er), 9 – 13 september

9 september – Fram till för några år sedan skrev jag alltid mitt namn i alla böcker jag köpte, plus att jag skrev datumet då jag köpt boken. Det slutade jag med sedan, vilket jag tycker är lite synd. Hade jag köpt boken utomlands skrev jag dessutom in var jag köpt den.

I och med att jag numera bytt både för- och efternamn ser det ut som om större delen av alla mina böcker tillhör någon annan… 😀

10 september – Idag plockade jag fram skorna jag köpte i Danmark för ungefär ett år sedan. Det känns som höst, och skorna är ”höstiga” och fina. De är inte bara fina, de är bekväma också. Dessutom har jag bestämt mig för att jag kan ha högklackat igen, jag är redan lång, några centimeter till spelar inte så stor roll.

Däremot var det mindre kul att ta sig fram i Gamla stan med högklackat, det märks att det var ett tag sedan jag gav mig på något sådant. Förr gick jag alltid i sådana här… Det intressanta är att jag varje dag ser turister knata runt på Slottet med högre och smalare klackar än dessa. Hur 17 har de tagit sig dit, undrar jag?

 
11 september – Familjen har utökats med lilla Cassandra, fyra månader!

12 september – Besök i Svartbrödraklostrets källare. Det enda som finns kvar av klostret, dessutom ligger det gömt bakom en anonym liten dörr i Gamla stan. Riktigt spännade!

 
13 september – Efter en kaotisk morgon då jag inte höll på att komma till jobbet på grund av försenade tåg, fick jag tillbringa dagen i Riddarholmskyrkan, det gjorde genast dagen bättre. Nu ses vi nog inte igen förrän nästa år…

 

Kommentera

