Dagens bild(er), 17 – 24 augusti

Ja, så har det gått några dagar igen, då jag inte orkat lägga upp dagens bild. Men jag har i alla fall tagit bilderna de aktuella dagarna.

Kanske ska jag göra så här i fortsättningen, lägga upp en vecka i taget istället för varje dag?

17 augusti – Dåligt humör, ingen som helst inspiration. Då blir det en bild på fyra hårnålar.

18 augusti – Det är nästan läskigt när skrivbordet är så här välstädat…

19 augusti – Fick feber under dagen på jobbet. Släpade mig hem och det var knappt att jag tog mig från tåget hem till mig. Ja, jag är riktigt ynklig och eländig när jag är sjuk! Maken var snäll och gick och handlade glass till mig.

20 augusti – När vi kom upp på morgonen låg den här på golvet i hallen. Hängaren hängde kvar på väggen. Det där med sju års olycka för en krossad spegel får hemskt gärna låta bli att stämma. Dessutom gillade jag ljusstaken.😦

21 augusti – När man har ont i halsen är det bra att dricka whiskey, berättade M. Jag tycker att whiskey är seriöst ogott, men jag drack lite i medicinskt syfte. Om inte annat kan ju alkoholen göra att man tycker att det är lite roligare att vara sjuk…

22 augusti – Makens pyssel.

23 augusti – En vacker fasad som jag råkade få syn på av en ren slump på Frejgatan.

24 augusti – Imorse fick vår älskade lilla Wivaldia somna in, alldeles för tidigt, hon borde ha fått vara med oss i många år till. Nu sover hon gott under den här stenen, nära Ninus, Julia, Ofelia och makens iller Råddlan. Saknaden är stor här hemma…

Kommentera

