Vilken dag är värst?

Måndagar är inte värre än andra arbetsdagar | Hälsa | Hälsotips Träningstips Friskvård Träning | Expressen.

Tydligen är inte måndagar värre än andra dagar, säger man i den här artikeln.

Jag funderade lite på det. Beroende på hur och var jag har jobbat har det varit lite olika vilken dag i veckan som varit jobbigast. Oftast har jag haft extremt långa tisdagar, medan andra dagar (även måndagen) varit lite lugnare och skönare. Ett år hade jag extremt tunga torsdagar, med lektioner hela tiden och knappt tid att gå på toaletten emellan. Då var det viktigt att ha allt klart på onsdagen innan jag gick hem, för det fanns inte en chans att hinna kopiera upp något eller tänka om i planeringen under torsdagen. Det var bara att tuta och köra. Det året hade jag dessutom riktigt lugna fredagar, så när torsdagen väl var över kändes det som om det var helg redan.

Men visst har jag, under perioder då jag inte trivts med mitt jobb, kunnat ha riktig söndagsångest, mått riktigt dåligt inför tanken på måndag och en ny, lång vecka. Men nog kan andra dagar vara värre.

Kommentera

