Mina Instagrambilder

Jag skrev ju ett inlägg för några dagar sedan, med några av mina Instagrambilder. Om man inte har lust att följa mig via Instagram, men ändå vill se bilderna (jag är ju en sådan oerhört spännande människa, så det är klart att ni vill, eller hur?😉 ) så kan jag tipsa om att jag brukar posta dem till Tumblr samtidigt som jag slänger upp dem på Instagram.

Jag skaffade ett Tumblr-konto för att kunna klicka ”like” på andra sådana bloggar jag följer, men använde det inte till något förrän jag insåg att jag kunde skicka Instagrambilderna dit. Det innebar ingen extra ansträngning, så varför inte?

Min Tumblr-blogg!

4 responses to “Mina Instagrambilder

  1. Va? Man kan alltså lägga upp sina bilder för ”allmän” beskådan på den här bloggen, tumblr, utan några restriktioner eller ”hämningar”? Alltså något i stil med Flickr? Jag borde kanske skaffa mig en tumblr-blog jag också🙂
    Fråga: Hur kan du få ”Like” att flytta något till tumblr? Berätta, snälla!

    • Hmm… alltså, så här:
      Tumblr är en annan typ av blogg, som jag inte riktigt har koll på alla funktioner i. Det verkar som om man inte kan kommentera eller ”gilla” utan att ha ett eget konto. Jag följer en del sådana bloggar och vill kunna klicka ”gilla” då och då. Alltså skaffade jag ett konto, som jag inte använde till något för egen del.

      När jag sedan började med Instagram (i mobilen) kunde jag skicka de bilder jag la upp där till Facebook, Twitter och Tumblr, om jag ville. Jag passar alltså på att skicka bilderna även dit, mest för att det går och för att det är kul, men det blir också lättare för alla som inte använder Instagram att se bilderna. Jag tror att man kan skicka till Flickr också, men det använder jag inte, så jag har inte så bra koll.

Kommentera

