Dagens bild, 24 juli

De här köpte jag häromdagen och kom att tänka på en diskussion vi hade nyligen, i samband med en diskussionstråd jag läste på nätet. En tjej berättade att hon och hennes kille bråkade om att det var stökigt hemma och att han klagade på att hon lade ifrån sig ”tofsar” överallt. Jag föreställde mig tofsar av den typen man hittar på gardiner eller mössor eller sådant, och undrade varför man lägger sådana omkring sig. Sedan insåg jag ju att det var sådana saker som de på bilden som avsågs.

Jag har alltid blivit lite irriterad på folk som kallar hårsnoddar för ”tofsar”. Det är lite småbarnsspråk, en tofs är ju vad jag får när jag sätter upp håret med en sådan här.

Kommentera

