Konstiga saker

Ibland hittar man en massa märkliga, otippade saker på en och samma dag.

När jag gick till jobbet idag passerade jag anslagstavlan på Prästgatan. (För övrigt samma anslagstavla där jag hittade denna för ett par år sedan)

Idag såg tavlan ut så här:

Totalt tio, mycket tättskrivna sidor, med illustrationer. Jag läste några rader och det verkade vara någon som var väldigt upprörd över samhället i stort.

Det som fascinerar mig är inte att personen är upprörd över saker, det är nog alla i större eller mindre utsträckning och de som aldrig blir upprörda över något ljuger. Så det så.

Men det intressanta är att han* tar sig tid att skriva en roman för hand och sedan sätta upp på en anslagstavla, i tron att någon faktiskt skulle ta sig tid att stå där och läsa det. Förmodligen har han insett att en tidning aldrig skulle ta in det, så det här är hans sätt att spy galla över samhället. Sådant som vi vanliga, normala,  andra människor har våra bloggar till.

*OK, det skulle kunna vara en hon också. Det är fullt möjligt. Men nu skriver vi han för enkelhetens skull, men det kan ju precis lika gärna vara en hon. Kvinnor kan nämligen också vara knasiga.

Jag har sett liknande sådana här

Dagens konstighet, nummer två:

När arbetsdagen var slut hittade jag denna på en bänk i ett rum:

Ett litet häfte med Jesusgrejer på ryska. 48 sidor med citerade bibelverser och illustrationer av samma sort som på framsidan. OK, det finns ju folk som går och sprider sådana här i hopp om att frälsa en förtappad själ eller fem, men frågan är om det inte var lite bortkastat här, det är ju inte så många som kan ryska i Sverige.

Eller så ska jag se det som ett tecken från ovan, för på tåget hem låg denna:

Jag tror att vissa skulle kunna tolka det som att Gud försöker säga mig något, men jag tror att han slagit fel nummer, det är inte mig han söker. Måste blanda ihop mig med någon annan.

Kanske är det meningen att jag ska lära mig ryska och missionera i Ryssland? Hmm… jag vet inte, ni som känner mig, låter det som något jag skulle göra?

Nu får vi se om dagen bjuder på fler konstigheter, eller om det räcker så här för en dag…

Kommentera

