[BOK] Revolt

Revolt – Suzanne Collins

Ikväll blev jag klar med den sista delen, de övriga skrev jag om här och här.

Tyvärr levde den sista delen inte upp till förväntningarna. Den höll inte alls samma tempo, det var bitvis rörigt, och fångade inte intresset på samma sätt som de tidigare böckerna. Sedan hakade jag upp mig på språket på ett par ställen, och hittade några i mitt tycke ganska klantiga översättningsmissar. Trist, hade hoppats på en berättelse som skulle hålla ”hela vägen”.

Jag läste i alla fall ut den, kände att jag ville veta vart det hela skulle ta vägen.

Rebellerna har gjort uppror. Katniss är räddad. Distrikt 12 ligger i ruiner. Peeta är kvar i huvudstadens våld. Finns verkligen distrikt 13? Kommer Katniss och Peeta att återförenas eller tar huvudstaden Peeta från henne. Var är hennes mamma och lillasyster? Och vilka andra från distrikt 12 har undkommit? (adlibris)

3 responses to “[BOK] Revolt

  1. Kul att läsa även en annan bokupplevelse🙂
    http://vanetua.wordpress.com/2012/07/11/the-hunger-games-what/comment-page-1/#comment-25
    Jag kommer att läsa ”Revolt” nu i helgen.
    Vi hörs.

  2. Usch!
    Jag läste halva boken, sedan stod jag inte ut längre utan skummade resten och läste avslutningen de sista tio sidorna. Aldrig nånsin jag blivit så besviken på en bok – är förvånad över att författarinnan själv kunde hålla reda på myllret av alla förvecklingar och obegripliga händelser. Sammanfattningsvis – det enda positiva i den här triologin finns i del ett.
    Troligen är filmen bättre än boken – böckerna🙂

Kommentera

