Dagens bild, 4 juli

Satt och läste i Gamla stan, dock inte på Stortorget denna gång, för där stod någon och gastade i en mikrofon och ville uppmärksamma jobbigheter i Latinamerika. Säkert jätteviktigt, men hon var en sådan usel talare att jag höll på att få spatt (plus att jag ju ville få läsa ifred) och sökte upp en annan plats istället, nämligen bredvid denna staty, som fått vara med på en ”Dagens bild” tidigare.

Observera att jag inte tycker att det är OK att behandla drakar så här! Den här statyn uppmanar ju verkligen till våld mot drakar. Tänkte att jag skulle visa upp den här för att uppmärksamma folk på det. Kanske borde jag ställa mig på Stortorget med en mikrofon imorgon och samla in pengar till ”Rädda drakarna”… *får idéer*

Kommentera

