Dagens bild, 2 juli

Jag är utvald att svara på en massa frågor i en sifo-undersökning. Slumpvis utvald, dessutom, så det är ingen som suttit och tyckt att jag var speciellt viktig eller så. Det här häftet är jättetjockt och innehåller hundratals frågor om allt från vilket parti jag skulle rösta på om det var val idag till om jag kommer att köpa husvagn inom det närmaste året. Speciellt träligt är alla sidor där massor av olika tidningar räknas upp, det är ju bara ett fåtal av alla dessa man läser eller ens bläddrar i. Jag tyckte mig se att de nämnde hela tre olika traktortidningar. Jag som inte ens visste att det fanns tidningar om traktorer hade inte kunnat föreställa mig att det skulle finnas tre…

Sedan vill de också veta vilka butiker jag besöker, hur viktiga olika saker (som att köpa rättvisemärkta varor eller leva hälsosamt) är.

En rätt heltäckande undersökning, alltså.

One response to “Dagens bild, 2 juli

  1. Hahahahaha! Det där verkar roligare än att bli ”spanad på” av Google. Nu kanske du har svarat så bra att du får jättefina erbjudanden. Typ bulgur, som jag fick prova på nyligen🙂

Kommentera

