Dagens bild, 10 juni

Ost och vin på balkongen!

6 responses to “Dagens bild, 10 juni

  1. Ser gott ut. Vad är det för ostar?

    • Blandade fynd från marknaden som var på Sergels torg i förra veckan. Den närmast glaset är en engelsk ost som är den absolut starkaste jag ätit. I övrigt är det blandade italienska och franska sorter, som jag inte minns namnen på, tyvärr.

  2. Såg spännande ut. Jag saknar amerikansk cheddar som jag aldrig lyckats
    hitta i Sverige. Den är så underbart god. Lagom stark och fyllig i smaken.

  3. Nej jag har aldrig hittat nån. Får kanske ta en sväng till. Den är nog inte fin nog. Säger man American Cheddar så tänker folk i allmänhet på de fyrkantiga oranga skivorna de lägger på hamburgare. Riktig amerikansk cheddar är en riktig hårdost – samma konsistens som engelsk cheddar men en lite annorlunda smak.

Kommentera

