Skum dröm igen

Inatt drömde jag att jag skulle laga till en middag till ett stort sällskap på närmare 50 personer. Det var på ett hotell någonstans, men jag hade inte känslan av att jag jobbade där, utan jag var en del av det här sällskapet, även om jag inte kan minnas att jag kände någon av de övriga. Inredningen var lite konstig, den med, men det jag minns tydligast är att väldigt mycket var blått. Till förrätt gjorde jag små minipajer med ostfyllning (som jag för övrigt gjort i verkligheten också, grymt goda🙂 )

Huvudrätten var en soppa, som jag inte riktigt vet vad den innehöll, förutom att det var lite pasta i den. Jag hade världens jobb med att få allt klart, för jag ville hinna äta själv också. Det var stressigt och jobbigt, och ingen verkade ta någon notis om mig och allt mitt slit.

Till sist hade jag i alla fall lyckats hälla upp en tallrik soppa till mig själv och ställde ner den på ett bord för att gå och hämta något. När jag kommer tillbaka är min plats upptagen och min tallrik borta. Jag försöker förgäves få kontakt med folk, för att fråga var min mat är, vem som ätit upp min soppa. Ingen bryr sig och jag står där, ledsen och hungrig. Alla sitter och äter all mat som jag slitit med, låtsas inte se mig och jag får inget att äta själv.

Sedan var det en massa andra konstigheter runt det här hotellet också, men det här är den enda detalj jag verkligen kommer ihåg. Drömtydning, någon?

Kommentera

