Mostphotos.com

Jag skrev ju igår om bilden jag hade sålt via Mostphotos, och som hamnat på smhi.se.

När jag berättade det för vänner igår undrade de hur det funkade. Man laddar alltså upp sina bilder på mostphotos.com, och sedan kan man alltså sälja dem om man har tur. Det händer inte superofta, men jag har sålt fyra bilder på den tid jag varit med. Det kostar inget att vara med och har man tur kan man alltså tjäna pengar på det.

Läs mer här!

3 responses to “Mostphotos.com

  1. Länken funkar inte men jag hittade ändå. Däremot står det inget om hur mycket dom betalar för bilden?

    • Tack för påpekandet, det var jag som skrivit in den lite tokigt, nu ska det funka!

      Man kan köpa bilderna i tre olika storlekar,
      Liten 400×600 25 kr

      Medium 800×1200 59 kr

      Stor 2592×3888 249 kr

      Sedan går hälften till sajten och hälften till dig. Jag har sålt en stor och tre små.

      • Hmm inte så mycket som jag hade hoppats!! Har miljoner fina bilder att sälja, men letar fortfaradne efter det bästa alternativet.
        Tack för tipset i varje fall!

Kommentera

