Vårens it-väskor från Prada, Mulberry m fl. | Mode | Modenyheter Modereportage Trender Tips | Expressen

Vårens it-väskor från Prada, Mulberry m fl. | Mode | Modenyheter Modereportage Trender Tips | Expressen.

Ett härligt bildspel med massor av läckra väskor! Dessutom en rätt OK artikel om varför man vill köpa en sådan här väska. Efter att nyligen har investerat i en kunde jag skriva under på rätt mycket.

Varaktighet och en produkt som ­håller mer än en säsong ligger i tiden. Vi vill, utöver att vara trendiga och snygga, även värna om den mänskliga ­aspekten, ­miljön och tillverkningssätt.

Jag anser ju personligen att om jag köper en väska som den jag nyss köpt, och tar hand om den, kommer den att hålla i väldigt många år, till skillnad från en skräpväska som kanske går sönder efter ett par år och dessutom kanske är tillverkad under helt andra förhållanden. För att citera Ebba von Sydow i boken ”Ebbas stil”:

…Och varför är vissa väskor så dyra? Vad är det man betalar för? – Skinn i högsta kvalitet och genuint hantverk. Mulberrys skinnväskor tillverkas till exempel fortfarande i fabriken i England, vilket är betydligt dyrare än att massproducera i Asien.

Dessutom har min väska bara transporterats från England och inte från Asien, vilket gör att det känns bättre, bara det. Jag vet dessutom att den här väskan kommer att hänga med ett bra tag och verkligen användas, eftersom jag valde en neutral modell som funkar till allt.

Kul med en artikel som skriver lite mer om just det här än bara visar en massa bilder.

Kommentera

