Planteringsdags!

Jag brukar alltid ha för avsikt att plantera något på våren, blommor eller grönsaker eller något, som sedan kan bo på balkongen under sommaren. Det brukar oftast inte bli så mycket av det, men nu har det kommit små fröförpackningar med Danonino-yoghurten vi köper, så då var det svårt att motstå.

Ikväll planterade vi basilika och solrosor, helt enligt instruktionen som följde med. De urdiskade yoghurtmuggarna får bli blomkrukor!

(Makens bild)

Vi får väl se vad det blir av det!

3 responses to “Planteringsdags!

  1. Spännande! Jag försöker odla (höhö) mitt planteringsintresse lite nu när jag har trädgård, men jag tycks aldrig riktigt hitta tiden och inspirationen. Har i alla fall grävt upp ett trädgårdsland nu…

  2. Varje vår (med undantag från förra då jag befann mig i bebis-koma) får jag odlingsdille. Så nu står det fyra små tomatplantor i köksfönstret och i förrgår satte jag basilika, två sorters chili och lite smultron. Älskar att se det växa och ser till odlingen bra många gånger om dagen även om jag vet att det inte kommer ha hänt något sen sit jag tittade🙂

Kommentera

