Nya versioner av kända konstverk

Maken tipsade mig just om de här bilderna. Det är diverse kända konstverk, omgjorda med figurer från Star Wars, Mupparna och annat kul.

Sådant här kan jag verkligen uppskatta, speciellt när jag känner igen bilderna. Det gjorde jag inte med alla de här, men en del av dem var bekanta.

Här ser vi ett exempel, det är från början en målning av Ilja Repin, en konstnär som maken och jag upptäckte på Peredvizjniki-utställningen på Nationalmuseum i januari. De bilderna inser jag nu att jag inte lagt upp på bloggen, utan bara på Facebook, så det får bli ett nytt inlägg som kanske kommer under kvällen, om jag hinner med. Men nog om det, in och titta på de här roliga konstverken nu!

Kommentera

