Affärsidé?

Fick just för mig att gå in och titta vad Wikipedia skriver om kyrkan Sainte Chapelle, som jag skrev om i Parisinlägget här nedanför. Det står inte jättemycket, men jag fastnade på den här meningen.

OK, nu ska jag satsa på att bygga mig en tidsmaskin, det lär inte bli billigt, men jag lär tjäna in allting plus gå med rejäl vinst genom att åka tillbaka till 1200-talet och kränga en massa skumma saker och påstå att det är reliker.

”Kristi törnekrona och några andra reliker köptes 1239 från kejsaren av Konstantinopel för den enorma summan 135 000 livre, kapellet kostade endast 40 000 livre.”

viaSainte-Chapelle – Wikipedia.

Kommentera

