Hemlig stadsdel i Uppsala

Vet ni om att det finns en stadsdel i Uppsala som man försöker hålla hemlig? Det är dags att det här sprids, för så här får det banne mig inte vara!

Det sägs att det här stället ligger i östra delen av stan, man kommer dit genom en lång, smal, mörk tunnel. Buss nummer 20 går dit, men det är inte så många som vet om det.

I det här området är husen, gamla, slitna och eländiga, folk är fattiga och har knappt någon mat. En del av invånarna jobbar inne i det ”riktiga” Uppsala, men är förtegna om var de bor, så därför vet inte så många om att den här stadsdelen existerar.

Jag tycker att det är fruktansvärt att folk får leva under sådana här förhållanden utan att man gör något åt det! Nu när jag drömt om det känner jag att det är dags att sprida informationen, så att den når berörda myndigheter. Så här ska inte folk behöva ha det!

(Sedan drömde jag också att jag fick ett par enorma, gula plastörhängen i form av lejon. De var verkligen skitfula, men i drömmen tyckte jag att de var ganska coola. Det hade inget med ovanstående att göra, men när jag vaknade skrattade jag åt att jag i drömmen tyckte att de skulle kunna vara fina att ha på sig.)

Kommentera

