[BOK] A Feast for Crows

A Feast for Crows – George R. R. Martin

Så har jag tagit mig igenom fjärde delen också. Jag måste nog säga att den var lite segare än de tidigare, men den var fortfarande för intressant för att släppa. Här följer vi bara några av personerna, tydligen ett val för att det inte ska bli alldeles för rörigt. Nu när jag börjat på del fem hoppar alltså berättelsen tillbaka lite i tiden för att följa de övriga trådarna. Det gäller alltså att tänka på att en del saker som hände i slutet av del tre inte har hänt ännu.

Jag är väldigt tacksam över listorna över personer längst bak i boken, det är alldeles för mycket folk att hålla reda på. Som tur var upptäckte jag också A Wiki of Ice and Fire, där jag lätt kan slå upp alla personer jag glömt bort eller missat eller något sådant.

Det verkar som om rätt många är överens med mig om att bok fyra var seg, bland annat en del av personerna bakom de blogginlägg jag länkar till nedan. Den var inte seg hela vägen igenom, men det var långa partier när jag kände att tankarna vandrade iväg någon annanstans. Det känns också som om det tog  en evighet att läsa ut den.

Men det som jag gillar mest i den här serien och som även kom igen i den här, är att man aldrig kan förutsäga något om vad som ska hända. Inte heller kan man säga säkert vem som är ond och vem som är god. Sådant gillar jag!

Kommentera

