Utställning om drottning Victoria

Ny permanent utställning om Victoria… | Bakom Kulisserna.

Här kan man se bilder från en ny utställning om drottning Victoria på Kensington Palace i London. Den ska jag se nästa gång jag kommer dit. Roligt med en permanent utställning också, annars hittar man så mycket roligt som bara går under begränsad tid och som man inte har tid eller möjlighet att ta sig till.

Speciellt roligt tyckte jag att det var att få se ett foto av brudklänningen, som jag bara sett på målningar tidigare.

Ny permanent utställning om Victoria… | Bakom Kulisserna

Jag skrev om den i det här inlägget, apropå det här med vita brudklänningar.

One response to “Utställning om drottning Victoria

  1. Pingback: Drottning Victorias vita brudklänning skapade ny trend | Gealachs Blogg

Kommentera

