Dagens bild, 17 februari

På väg hem från jobbet fick jag veta att tunnelbanan bara skulle gå till T-Centralen, och det gjorde ju inget, för där skulle jag i alla fall av. Av någon skum anledning stannade tåget istället vid Rådhuset och slängde av alla passagerare. Jag tänkte gå upp och ta bussen till Slussen, även om den brukar vara knökfull med folk så här dags. Den skulle dock inte gå förrän 12 minuter senare, så jag promenerade istället, det var ju fint väder. Jag tänkte ta en bild av Riddarholmskyrkan som dagens bild, men passade på att ta denna också. Strax därefter träffade jag en god vän, som jag inte sett på evigheter, så vi promenerade tillsammans till Gamla stan och jag glömde bort att ta bilden. Så dagens bild får bli på en lite nyare byggnad istället. Ganska häftig den med, om än på ett annat sätt.

Kommentera

